Icefields Parkway - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Daan en Renée - WaarBenJij.nu Icefields Parkway - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Daan en Renée - WaarBenJij.nu

Icefields Parkway

Blijf op de hoogte en volg Daan en Renée

13 September 2017 | Canada, Jasper Park Lodge

Een nieuw berichtje uit Clearwater bij het Wells Gray park. We hebben de Icefields Parkway gereden en drie nachten geslapen op een camping vlakbij Jasper. We hebben zoveel gezien in één week dat het onmogelijk is dat kort samen te vatten.

De Icefields weg is onbeschrijfelijk prachtig! De bergen waar je tussendoor rijdt zijn enorm en je komt er vaak gletsjers tegen. Bij een beetje helder weer heb je prachtige vergezichten. De uitgestrektheid van het landschap kennen we niet in Nederland. De begroeiing langs de kant zorgt voor kleurrijke versiering onder aan de bergen (de herfstkleuren komen door). Door de vijf soorten bergen waaruit de Rocky Mountains bestaan, bieden die ook nog eens een diversiteit aan kleur en vorm.

Onderweg zijn we vaak gestopt. Zo hebben we watervallen gezien, gletsjers en de meren daarbij. Ook zijn we naar de top van een berg gegaan. Eerste deel met de lift en het tweede deel te voet. Op het topje 360 graden uitzicht op de Rockies. Adembenemend. (Soms letterlijk want het waaide erg wel heeeel erg hard).

De wilde dieren mogen in dit stuk niet ontbreken. Zo hebben we een berengezin gezien vanuit de kabelbaan, een aantal grote herten langs de weg, een arend, een marmot en een enorm eland. Oh ja en de 653 eekhoorns niet te vergeten!

We hebben zoveel indrukken gekregen deze dagen dat we vandaag maar gewoon een stuk zijn gaan rijden. We hebben een boterham gegeten langs een woest kolkende rivier en in onze boeken verder gelezen op de camping aan het meer. Morgen gaan we het park in richting de Helmcken falls.

Ps; we eten al bijna de hele reis vegetarisch want een klein kipfiletje is al zo'n €4,50!!
Pps; sorry als we jullie soms wakker appen maar dat tijdsverschil blijft gek en we hebben hier pas vaak aan het eind van jullie dag wat bereik

• 14 September 2017 - 07:43

Annet - Theo:

Prachtige foto,s . Ik snap dat je af en toe rust nodig hebt om de indrukken te verwerken.
    En wat dat vegetarisch betreft . Ik maak na afloop van deze reis wel een lekker varkenshaasje klaar.

XX

• 14 September 2017 - 12:27

Jos&Jose:

Wat leuk om terug te lezen over de plaatsen waar we ook allemaal geweest zijn, en dat jullie er ook zo van genieten.

• 14 September 2017 - 12:37

Marion En Hans:

Wat een ervaring deze reis , fijn dat jullie de eekhoorns hebben geteld !
    En inderdaad een dag rust is ook prima, even resetten .
    Geniet verder van al dat moois

• 17 September 2017 - 14:29

Cassy: