Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Daan en Renée - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Daan en Renée - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Daan en Renée

24 September 2017 | Canada, Vancouver Island

Na een korte vlucht met helaas vertraging die net zo lang duurde als de vlucht zelf, komen we in Vancouver aan. Met onze Toyota Corolla vertrekken we naar het hotel in Vancouver.

Een prachtig oud hotel waar we heerlijk de zonsondergang hebben bekeken en wat gegeten hebben. Daar werden we nog op live muziek getrakteerd wat zorgde voor een mooie avond.

De dag erna vertrokken we met de auto naar de ferry. De reis ging vlot en na 1.5 uur kwamen we op het eiland aan.

Op het eiland hebben we al veel verschillende dingen gezien. Het is echt een groot eiland. Een regenwoud, bergen en de mooie oceaan. Ze hebben hier bossen met bomen die meer dan 800 jaar oud zijn. Ze zijn enorm!! Ook zijn we met een zodiac boot de oceaan op gegaan (in een groepje met gids) om walvissen te kijken. We hebben een humpback en twee gray wales gezien. Eentje was zo dichtbij dat je zijn adem kon ruiken (ps; geen aanrader,stinkt!). Ook nog een zeeotter en zeehonden gezien. Een hele gave tocht.

Ook hebben we in een tent (yurt) geslapen die bijna op het strand stond aan de oceaan. Heel mooi! Daar ook nog een avond doorgebracht met een kampvuur op het strand. Daar zijn we aangeschoven bij wat Canadezen en Duitsers.

Vandaag even in de Walmart geweest. Wat een gigawinkel!! Nog een slag groter dan de E-le clerc die we kennen uit Frankrijk. Halloween is hier trouwens echt een happening!

Morgen naar Victoria en dan de 26e weer terug naar Vancouver. Genieten van onze laatste week hier in Canada.

• 25 September 2017 - 08:36

Annet - Theo:

Jongens wat maken jullie een hoop mooie dingen mee. Ben benieuwd naar jullie verhalen en foto,s.
    Geniet nog van jullie laatste week en hoop jullie op 1 oktober weer te zien.

• 26 September 2017 - 08:30

Marion :

Wat zie je veel in een maand, je zult een hele tijd nodig hebben om al die indrukken te